Halaman

Sabtu, Oktober 15, 2011

Kisah Cinta


My Heart - Inilah filem cinta pertama yang saya tonton dengan penuh penghayatan! (Feeling2 la konon). Sebelum filem ini, memang 'kurang ngam' dengan filem cinta. Rasa macam bodoh sahaja bila tengok Erra Fazira menangis ditinggalkan Awie dalam filem,  tengok Jack yang sanggup korbankan diri demi Rose yang dicintai dalam Titanic apatah lagi tengok Hindustan bergolek-golek atas padang menyanyi lagu cinta!

Sewaktu sekolah menengah lagi kelakar! Saya boleh anti dengan kumpulan-kumpulan nasyid yang bernasyidkan mesej cinta seperti Inteam dan UNIC. Padahal mereka mengajak kepada cinta yang mengikut syariat. Apabila Inteam buat persembahan di SMKA Sultan Azlan Shah, Sri Iskandar yang mana menampilkan kumpulan baharu UNIC pada ketika itu, saya antara yang mendakyah kepada kawan-kawan supaya jangan pergi! haha. Sekarang? Siap rapat lagi dengan Inteam dan UNIC! 

Punyalah Anti-Cintanya saya satu ketika dahulu. Semua yang bermesej cinta, ditolak. (Tahap shadid giler dulu..)  Tetapi, apabila masuk Matrikulasi UIA, segalanya berubah perlahan-lahan. Terima kasih Kak Za (Puan Asniza Mamat, Kaunselor UIA) dan rakan-rakan Matric Peers yang membantu saya melihat dunia dengan lebih luas! =D

Berbalik kepada filem My Heart ini, mulanya saya hanya memenuhi pelawaan kawan baik saya yang mengajak saya untuk menonton filem ini. Apabila tayangan bermula, secara tiba-tiba fokus hati, minda dan jiwa saya melekat pada cerita ini. Saya begitu menjiwai jalan cerita filem ini ditambah dengan lagu-lagu yang begitu asyik. (Walaupun ada yang cakap filem ini tidak best!). Terpana dengan kecantikan Acha, romantika Irwansyah yang cukup gentleman, penuh dengan kejutan-kejutan serta simpati yang mendalam kepada Nirina membuatkan saya 'sedikit jatuh cinta' pada love story.

Selesai menonton filem ini, saya dan kawan saya pulang ke UIA. Malam itu, saya terbayang-bayang kisah cinta saya satu hari nanti. Adakah manis atau pahit? Adakah gembira atau duka? Adakah diterima atau ditolak? dan sebagainya sehinggalah saya tertidur...

....dan sehingga entri ini ditulis, saya masih berharap saya dalam mimpi dan belum lagi terjaga dari tidur tersebut kerana saya berharap apabila saya terjaga dari tidur nanti, saya boleh bertemu dengan kisah cinta saya. =)

3 ulasan:

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid berkata...

sejak 2 menjak ni kamu jadi mat jiwang pulakk.. hehe.. btw, lets find some free time to watch next love story.. ;)

Husaini berkata...

Bro, gua tengok cerita ni dengan lu la! haha. =D

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid berkata...

haha.. thats y la i said '..to watch next love story'.. ;P p/S: I really miss that time..