Halaman

Isnin, Julai 09, 2007

BERSATU PADA KUASA UMMAH

Pagi ini saya buka yahoo mail saya yang acapkali saya buka setiap pagi. Saya terima email daripada Ust Maszlee Malik. Sudah lama rasanya saya tidak berjumpa mahupun berutus email kepada beliau. Beliau agak 'panas' dan 'popular' sejak belakangan ini. Artikel-artikel beliau menjadi satu isu besar buat segelintir pihak. Pada saya, biar apa pun orang kata, tuduh pada Ust Maszlee, saya lebih mengenali beliau dan saya arif hati budi serta keinginan beliau untuk membangunkan ummah. Saya juga tidak menyalahkan pihak tertentu yang membesar-besarkan hal ini kerana mereka ada hak untuk bersuara dan mereka juga mempunyai pendapat tersendiri. Sebagai insan yang masih kerdil, saya menghormati kedua-dua pihak. Yang penting, kita adalah muslim. Berpegang pada satu akidah yang sama serta berjuang di atas landasan yang sama. Kita daripada satu ummah! Biarlah kita berbeza pada pendapat namun kita bersatu atas dasar ISLAM. Kita bersatu pada kuasa Ummah!

Tiada ulasan: