Halaman

Sabtu, Mac 15, 2008

MOTIVATE YOURSELF

PENGENALAN

Ujian adalah lumrah bagi setiap manusia. Tanpa ujian dari Allah, pasti kita tidak akan belajar erti hidup yang sebenar. Saya sendiri tidak pernah terlepas dari pelbagai ujian berat yang menimpa diri. Dugaan demi dugaan yang ditempuh, pada mulanya saya anggap sebagai satu penghalang buat saya untuk terus berjaya. Namun, Allah lebih mengetahui yang terbaik buat hambaNya. Ujian yang diberi, sebenarnya bertujuan mematangkan diri kita. Ia membawa kita ke satu tahap yang lebih tinggi dari sebelumnya. Kadang-kadang motivasi diri menjadi kurang apabila ujian melanda. Maka, tidak hairanlah mengapa masalah yang kecil boleh menjadi besar kepada seseorang individu. Justeru, dalam ruangan ini, saya akan kongsikan dengan anda cara yang saya amalkan selama ini untuk memotivasikan diri saya setiap hari. Ya, saya memotivasikan diri saya setiap hari supaya kualiti kerja dan belajar saya menjadi semakin baik dari sebelumnya. Saya harap, dengan perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada anda semua.
Bak kata *Prof Izzi Haji Ali, “Renung-renungkan dan Selamat Beramal!

*Profesor Madya Haji Md Izzudin Haji Ali.

Tiada ulasan: