Halaman

Khamis, Ogos 07, 2008

SEKILAS MEMANDANG

Assalamualaikum. Lama tak 'update' blog ini. Rasa rindu juga. Tapi sejak masuk semester baru sampai sekarang, saya memang sibuk dengan pelbagai urusan. Subjek pun semakin mencabar. Kehidupan? Alhamdulillah, semakin hari semakin teratur. Kesihatan pun bertambah baik dari sebelum ini.

SERANGAN ASMA
Hari pertama saya mendaftar semester baru, saya dikejarkan ke Wad Kecemasan Hospital Kuala Lumpur pada jam 1.30pagi kerana serangan asma. Mula-mula saya yang memandu kereta dengan ditemani sahabat baik saya, Zaim. Di pertengahan jalan, saya minta dia bawa. Selepas menerima rawatan 'gas ajaib' =), saya dibenarkan pulang. Saya sebenarnya tidak mengidap penyakit asma sebelum ini. Saya mula dapat asma sejak tahun lepas. Itupun sekali selepas saya mengemas rumah. Saya tak tahan dengan habuk. Ini kira serangan asma kedua selepas saya mengemas bilik baru saya di UIA. Doktor ada nasihat supaya kurangkan aktiviti sukan dan elak habuk. Tapi dah nama pun Husaini, mana boleh duduk diam. Saya tak boleh tengok bilik selerak. Mesti kena kemas. Kan kebersihan dan kekemasan itu sebahagian dari nilai-nilai yang baik dalam Islam. Tentang penyakit asma, ia tidak serius, Alhamdulillah.

PROGRAM MOTIVASI
Sepanjang saya rehatkan diri dari menulis blog ini, saya sempat memenuhi beberapa jemputan memberi ceramah motivasi. Alhamdulillah, semua program berjalan dengan lancar dan teratur. Saya juga bersyukur kehadrat ALLAH kerana masih diberi kesempatan dan peluang untuk berkongsi ilmu dan pengalaman yang tidaklah banyak mana jika nak dibandingkan dengan penceramah yang lain. Niat saya hanya ingin berkongsi apa sahaja yang ada pada diri saya kepada generasi pelapis. InsyaALLAH, jika diizinkan ALLAH, saya ingin teruskan usaha saya ini ke setiap sekolah, setiap daerah mahupun setiap rumah perlindungan anak yatim yang ada di seluruh Malaysia.

Ok, dah tak tahu nak cakap apa. InsyaALLAH, saya akan disiplinkan diri menulis di blog ini mulai hari ini. Azam sempena ulangtahun kelahiran ke-21 ni. hehe..

Tiada ulasan: