Halaman

Sabtu, Mac 28, 2009

EARTH HOUR PUNYA HAL


Saya mempunyai pengalaman buruk dengan EARTH HOUR. Pada malam tersebut, saya terlibat dengan sebuah program motivasi para nuqaba' yang mana saya telah dipertanggungjawabkan untuk menyampaikan sedikit pengisian berkenaan dengan Usrah. Slot saya akan bermula selepas solat Isyak. Segala persiapan power point telah pun selesai dan hanya perlu sedikit sentuhan akhir. Ketika idea mencurah-curah datang, tangan pula sedang laju menaip baris demi baris isi-isi penting, tiba-tiba bilik saya gelap! Black out! 

Saya segera keluar dari bilik untuk melihat keadaan diluar bilik. Satu asrama gelap. Dengan penuh gembira, seorang lelaki muncul dari bilik elektrik sambil berkata, "Kita menyahut seruan dunia menyokong EARTH HOUR". Geram saya bukan kepalang. Tidak lama kemudian, elektrik kembali dibuka. Fail power point saya hilang. Fail recovered pun tiada. Saya pasrah dan redha. 

Slot saya berjalan seperti biasa tanpa power point. Tidak mengapa, powerpoint itu bukan 'tongkat' saya. Ia tidak lebih sekadar penambah ceria bagi saya, ibarat 'penambah perisa' dalam makanan. 

2 ulasan:

siti masleha berkata...

"jangan bergantung harap pada sesiapa".. kopi pes ayat masa miting maulid nabi. :p

siti masleha berkata...

"jangan bergantung harap pada sesiapa".. kopi pes ayat masa miting maulid nabi. :p